Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Mercedes GLC - lapos ablakkal - Autós információ Önnek

A Mercedes lapos hátsó ablakkal mutatja be a GLC következő generációját. Ahogy az várható volt, nincsenek meglepetések.

Az ipar által kitalált hiánypótlók közül az SUV-kupék a legszokatlanabb ötletek közé tartoznak. Egyesítik azt, ami nehezen illeszthető össze: Földmagasság a terepjáráshoz és alacsonyabb tetővonal a valahogyan sportos vonalvezetésért, megemelt üléspozíció a nagyobb áttekinthetőségért, amit aztán a kisebb ablakfelületek ismét visszavágnak. A megjelenést hatalmas felnik és a lehető legalacsonyabb oldalfalmagasságú abroncsok díszítik, amelyek izgalmasan drágává tehetik a meredek szögben a járdaszegélyen való áthajtást. A burkolatlan terepen való közlekedésre gondolni sem szabad. Ez a típus, amelyhez az Audi Q5 Sportback, a BMW X4 és a Renault Arkana is tartozik, ritkán látható a német utakon. Világviszonylatban azonban úgy tűnik, van elegendő számú vásárló. Elég ok a Mercedes számára, hogy piacra dobja a GLC Coupé második generációját.
Ismerős formaterv

Nagy meglepetések nincsenek. Az alapvető dizájnvonal jól ismert a C-osztályból és a SUV GLC-ből, ami a külső és a belső kialakításra egyaránt vonatkozik. A kupé sziluett jellemzi az általános vizuális benyomást. A sajtótájékoztató szerint “eleganciát, dinamizmust és terepjárós kalandvágyat sugall még álló helyzetben is”. Ha ettől elvonatkoztatunk, gyorsan rájövünk, hogy a kupé aligha tesz sajátos hangsúlyokat. A helykínálat azonos, kivéve a hátsó fejtér és a kisebb csomagtartó kivételével. Itt a kupé használójának jelentős veszteségeket kell elfogadnia az SUV-hoz képest: A belsőégésű motorral szerelt változatokban egyedül 545 liter fér el. Ez 45 literrel több, mint az elődben, de 75 literrel kevesebb is, mint a GLC SUV-ban. A plug-in hibriddel szerelt GLC 390 literrel rendelkezik. A külső méreteket tekintve ez soványka adat.

Motorválaszték

A motorok között széles a választék. Az összkerékhajtás és az automata váltó az egyetlen alternatíva, ahogyan az elektromos motor is. A villanymotor különböző formában és erősségben kerül beépítésre. A benzines és dízel változatokban csak támogató szerepben, mild hibrid formájában aktív. Akár 17 kW-os teljesítményével a belsőégésű motort hivatott segíteni, különösen az alacsonyabb fordulatszám-tartományban, és így az üzemanyag-fogyasztást is csökkenteni.

A plug-in hibridek mindegyikében 100 kW-ot teljesít, ami a több mint 2,2 tonnás saját tömeg ellenére legalább mérsékelt elektromos hajtáshoz elegendő. A Mercedes két területen merészkedik tovább, mint szinte valamennyi PHEV versenytárs: Az akkumulátor bruttó kapacitása 31,2 kWh, amivel akár 131 km-es hatótávot is elérhetünk, amit a Mercedes a WLTP szerint meg is ad. A gyakorlatban a 100 km nyugodt vezetési stílussal könnyen elérhetőnek kell lennie. Nem sok olyan plug-in hibrid van, amelyik ezt tartani tudja.

Plug-in-HybrideVerbrauch im WLTPLeistung Verbrenner (kW)Leistung E-Motor (kW)Systemleistung (kW)0 auf 100 km/h (Sekunden)Höchstgeschwindigkeit (km/h)
GLC 300e0,5 bis 0,61501002306,7220
400e0,5 bis 0,61851002805,6239
300de0,4 bis 0,51451002456,4219
Benziner
2007,1 bis 8150177,9227
3007,3 bis 8,2190176,326
Diesel
220d5,1 bis 5,8145178,1225
300d5,5 bis 6,1198176,4249

Gyorsan feltölthető

Szintén szokatlan a széria háromfázisú töltő, amely akár 11 kW töltési teljesítményt is biztosít, és a 60 kW-os egyenáramú töltő opciója. Ez gyorsan feltölti az akkumulátort. A terepjáróval végzett teszt azonban kimutatta, hogy ehhez a tárolónak egy bizonyos hőmérsékleti ablakon belül kell lennie. Mindazonáltal ez az opció dicséretet érdemel, mert további lehetőségeket nyit az akkumulátor gyors feltöltésére az e-módban megtett további kilométerekhez.

Felszerelések

A Coupéban többek között két dolog újdonság. Eddig itt csak egy közönséges üveg tolótető volt, a jövőben azonban a vásárló nagyméretű panorámatetőt is rendelhet a GLC Coupéhoz. A régi modellben az extrákat egyenként, szinte bármilyen kombinációban meg lehetett rendelni. Ennek vége: a Mercedes itt is csomagpolitikát vezet be. A Mercedes úgy írja le, hogy megszűnik a szabadság, hogy az ember saját ízlése szerint állítsa össze az autóját, hogy összecsomagolják azt, amit korábban amúgy is gyakran kombináltak. A gyártó számára ennek két nagy előnye van: Egyrészt megkönnyíti a gyártás logisztikáját, másrészt növeli az árrést, mivel gyakran olyan dolgokat is kötelezően megrendelnek – és természetesen ki is fizetnek -, amelyek nélkül egyes vásárlók esetleg megelégednének.

Árak: Coupé felár várható

A GLC SUV jelenleg legalább 57 632 euróba kerül, és várható a kupéfelár. Az alapmodell valószínűleg 60 000 euró alatt marad, míg az előzetes csúcsmodellért, a GLC 400e-ért valószínűleg 76 000 eurótól felfelé kell felfelé kalkulálni. A várhatóan még idén bemutatkozó AMG-utódok legkésőbb némi felszereltséggel könnyedén meghaladják majd a 100 000 eurós határt.