A Mercedes lapos hátsó ablakkal mutatja be a GLC következő generációját. Ahogy az várható volt, nincsenek meglepetések.

Az ipar által kitalált hiánypótlók közül az SUV-kupék a legszokatlanabb ötletek közé tartoznak. Egyesítik azt, ami nehezen illeszthető össze: Földmagasság a terepjáráshoz és alacsonyabb tetővonal a valahogyan sportos vonalvezetésért, megemelt üléspozíció a nagyobb áttekinthetőségért, amit aztán a kisebb ablakfelületek ismét visszavágnak. A megjelenést hatalmas felnik és a lehető legalacsonyabb oldalfalmagasságú abroncsok díszítik, amelyek izgalmasan drágává tehetik a meredek szögben a járdaszegélyen való áthajtást. A burkolatlan terepen való közlekedésre gondolni sem szabad. Ez a típus, amelyhez az Audi Q5 Sportback, a BMW X4 és a Renault Arkana is tartozik, ritkán látható a német utakon. Világviszonylatban azonban úgy tűnik, van elegendő számú vásárló. Elég ok a Mercedes számára, hogy piacra dobja a GLC Coupé második generációját.
Ismerős formaterv

Nagy meglepetések nincsenek. Az alapvető dizájnvonal jól ismert a C-osztályból és a SUV GLC-ből, ami a külső és a belső kialakításra egyaránt vonatkozik. A kupé sziluett jellemzi az általános vizuális benyomást. A sajtótájékoztató szerint “eleganciát, dinamizmust és terepjárós kalandvágyat sugall még álló helyzetben is”. Ha ettől elvonatkoztatunk, gyorsan rájövünk, hogy a kupé aligha tesz sajátos hangsúlyokat. A helykínálat azonos, kivéve a hátsó fejtér és a kisebb csomagtartó kivételével. Itt a kupé használójának jelentős veszteségeket kell elfogadnia az SUV-hoz képest: A belsőégésű motorral szerelt változatokban egyedül 545 liter fér el. Ez 45 literrel több, mint az elődben, de 75 literrel kevesebb is, mint a GLC SUV-ban. A plug-in hibriddel szerelt GLC 390 literrel rendelkezik. A külső méreteket tekintve ez soványka adat.

Motorválaszték

A motorok között széles a választék. Az összkerékhajtás és az automata váltó az egyetlen alternatíva, ahogyan az elektromos motor is. A villanymotor különböző formában és erősségben kerül beépítésre. A benzines és dízel változatokban csak támogató szerepben, mild hibrid formájában aktív. Akár 17 kW-os teljesítményével a belsőégésű motort hivatott segíteni, különösen az alacsonyabb fordulatszám-tartományban, és így az üzemanyag-fogyasztást is csökkenteni.

A plug-in hibridek mindegyikében 100 kW-ot teljesít, ami a több mint 2,2 tonnás saját tömeg ellenére legalább mérsékelt elektromos hajtáshoz elegendő. A Mercedes két területen merészkedik tovább, mint szinte valamennyi PHEV versenytárs: Az akkumulátor bruttó kapacitása 31,2 kWh, amivel akár 131 km-es hatótávot is elérhetünk, amit a Mercedes a WLTP szerint meg is ad. A gyakorlatban a 100 km nyugodt vezetési stílussal könnyen elérhetőnek kell lennie. Nem sok olyan plug-in hibrid van, amelyik ezt tartani tudja.

Plug-in-HybrideVerbrauch im WLTPLeistung Verbrenner (kW)Leistung E-Motor (kW)Systemleistung (kW)0 auf 100 km/h (Sekunden)Höchstgeschwindigkeit (km/h)
GLC 300e0,5 bis 0,61501002306,7220
400e0,5 bis 0,61851002805,6239
300de0,4 bis 0,51451002456,4219
Benziner
2007,1 bis 8150177,9227
3007,3 bis 8,2190176,326
Diesel
220d5,1 bis 5,8145178,1225
300d5,5 bis 6,1198176,4249

Gyorsan feltölthető

Szintén szokatlan a széria háromfázisú töltő, amely akár 11 kW töltési teljesítményt is biztosít, és a 60 kW-os egyenáramú töltő opciója. Ez gyorsan feltölti az akkumulátort. A terepjáróval végzett teszt azonban kimutatta, hogy ehhez a tárolónak egy bizonyos hőmérsékleti ablakon belül kell lennie. Mindazonáltal ez az opció dicséretet érdemel, mert további lehetőségeket nyit az akkumulátor gyors feltöltésére az e-módban megtett további kilométerekhez.

Felszerelések

A Coupéban többek között két dolog újdonság. Eddig itt csak egy közönséges üveg tolótető volt, a jövőben azonban a vásárló nagyméretű panorámatetőt is rendelhet a GLC Coupéhoz. A régi modellben az extrákat egyenként, szinte bármilyen kombinációban meg lehetett rendelni. Ennek vége: a Mercedes itt is csomagpolitikát vezet be. A Mercedes úgy írja le, hogy megszűnik a szabadság, hogy az ember saját ízlése szerint állítsa össze az autóját, hogy összecsomagolják azt, amit korábban amúgy is gyakran kombináltak. A gyártó számára ennek két nagy előnye van: Egyrészt megkönnyíti a gyártás logisztikáját, másrészt növeli az árrést, mivel gyakran olyan dolgokat is kötelezően megrendelnek – és természetesen ki is fizetnek -, amelyek nélkül egyes vásárlók esetleg megelégednének.

Árak: Coupé felár várható

A GLC SUV jelenleg legalább 57 632 euróba kerül, és várható a kupéfelár. Az alapmodell valószínűleg 60 000 euró alatt marad, míg az előzetes csúcsmodellért, a GLC 400e-ért valószínűleg 76 000 eurótól felfelé kell felfelé kalkulálni. A várhatóan még idén bemutatkozó AMG-utódok legkésőbb némi felszereltséggel könnyedén meghaladják majd a 100 000 eurós határt.