Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Nissan Qashqai - Autós információ Önnek

A Qashqai kompakt crossover második generációja a Nissan szerint minden tekintetben felülmúlja elődjét.

Nissan Qashqai

Egy autó, amelynek nevére minden helyesírás-ellenőrző megőrül, és még mindig sikeres? Igen, a Nissan Qashqai időnként a legsikeresebb SUV volt Németországban. A második generáció 2014 óta létezik, és 2017 márciusában megújult. Az összkerékhajtás a kivétel a Qashqaiban. A legtöbb kompakt SUV-t az első kerék meghajtással fut.

2014 tavaszán az új Nissan Qashqai új karosszériával érkezik Európába, csúcsminőségű műszaki jellemzőkkel és továbbfejlesztett kezelhetőségi jellemzőkkel.

Vizuálisan az új Qashqai valamivel agresszívabb: az enyhén megemelt motorháztető belenyúlik a sárvédőkbe, a kerékívek szélesebbek, az éles vágású lámpatestek pedig immár LED-technológiával ragyognak . A külső méretek is kissé változnak – a SUV az első Nissan modell a a Renault-val közösen CMF platformon (Common Module Family), amelyet fejlesztettek ki. 49 milliméterrel hosszabb, egy centivel szélesebb és egy centivel laposabb. A kissé alacsonyabb tetővonal ellenére a fej-, váll- és térdtér komfortosabb lett, az enyhén megemelt üléshelyzet és így a tipikus SUV-érzet a Nissan szerint megmarad . A csomagtartó térfogata 20 literrel 439 literre nőtt, és a függőlegesen is használható dupla rakodópadlónak köszönhetően állítólag 16 különböző konfigurációs változatot kínál megfelelve bármilyen igénynek.

Nissan Qashqai

A belsőre a japánok nem csak a megnövelt teret, hanem lényegesen jobb minőségű anyagokat és a Nissan Connect rendszert is alapfelszereltségként ígérik. A műszercsoportban található még egy központilag elhelyezett hét hüvelykes érintőképernyő és egy kisebb, öt hüvelykes képernyő, amely az átlagsebességtől a guminyomásig tizenkét különböző információt közöl a vezető számára. A medence-, derék- és mellkasrészen további párnázással ellátott új üléseket úgy tervezték, hogy hosszabb utakon is frissen tartsák a vezetőt. Technikailag a japánok sokat tettek a csúcsra jutáshoz: az autonóm vészfék-asszisztenst, az álmosságra figyelmeztető rendszert és a közlekedési táblafelismerőt magában foglaló „Nissan Safety Shield” biztonsági funkciócsomag nemcsak az utasok védelmét hivatott jelentősen javítani, hanem egyúttal „előszele a 2020-ban készülő önvezető Nissan járműnek”. A kezelhetőség is javult: az új szervokormány két üzemmódban (“Normál” és “Sport”) pontosabban kormányozhatóságot ad a kanyarokban, a dupladugattyús lengéscsillapítók pedig egyenletesebb úttartást garantálnak. A gyártó szerint a “Nissan Chassis Control” az aktív boruláskompenzációnak, az aktív motorféknek és az aktív sávvezérlésnek köszönhetően a kényelmet és a biztonságot is javítja. Az új belépő szintű benzinmotor egy a Renault -val közösen fejlesztett 1,2 literes, 115 LE , amely 0,6 literrel kevesebbet fogyaszt, mint az előző szívómotor, 5,6 literes átlagfogyasztással. A kínált két dízel lökettérfogata 1,5 és 1,6 liter, teljesítményük pedig 110, illetve 130 LE. Közülük a nagyobbik első- vagy összkerékhajtással is választható , az egyébként alapfelszereltségű hatsebességes váltó mellett egy “vadiúj” Xtronic CVT automata váltó is szerepel az árlistán. Nyáron egy szintén új, 1,6 literes, 150 LE-s benzinmotor egészíti ki a választékot.

Mi z újdonság? Például a manuális dízeleknél van egy aktív zárrendszer a hűtőnek, amely 30-as sebességtől zárja le a motorháztető szellőzőnyílásait a jobb aerodinamika érdekében, vagy a narancssárga, fokozatmentesen állítható környezeti fény és mélyebb pohártartók a középkonzolon, hogy a vezető zavartalanul válthasson sebességet.