Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Tesla Model S 2012 - Autós információ Önnek

A sikeres Roadster után Elon Musk megértette, hogy szükség van egy négyajtós járműre az elektromos autók piacán. A Tesla által létrehozott piac.

Tesla Model S 2012

Az elektromos autók forradalma akkor kezdődött, amikor egy belső égésű motorral szerelt sportautó elveszítette a gyorsulási versenyt egy névtelen, akkumulátorral hajtott motorral rendelkező autógyártó előtt. A Model S bemutatása még rosszabbul nézett ki a sportkocsik rajongói számára. A műanyag külsejű, hangtalan jármű egyre több szuperautót vetett kihívás elé.

A világ nem állt készen arra, hogy egy hűtőrács nélküli autót lásson elöl, pedig a Model S-nek nem volt rá szüksége. Tehát helyette fekete műanyag panel volt. Az éles, szögletes fényszórókat LED-ekkel szerelték fel abban az időben, amikor a bi-xenon fényszórók uralták a piacot. Jóval megelőzte korát. A karcsú és aerodinamikus profil oldalról egy sportautó megjelenésére emlékeztetett, de négy ajtót kapott.

A belső tér a maga idejében megdöbbentő megjelenést kapott. A minimalista dizájnban egy hatalmas, álló mód uralta műszerfalat, a 17″-es érintőképernyőt a középső sor fölött helyezték el. Alapfelszereltségként az internet-kompatibilitást és az éteren keresztüli frissítéseket is felszerelték. A rendszer különféle autófunkciókat vezérelt, köztük a töltés, vezetési módok, klímaberendezés. Az autó panoráma üvegtetőt kapott, váltóalagút hiányában a sík padló nagyobb lábteret biztosított a hátsó utasoknak, a nagy tengelytáv pedig még jobbá tette a dolgokat.

A Tesla padlóra szerelt akkumulátorcsomagot telepített, amely laptop lítium-ion cellákból áll. Kiviteltől függően két vagy négy motorral hajtotta a hátsó vagy az összkereket. Az előadások lenyűgözőek voltak a maga szegmensében. A leglassabb változat álló helyzetből 6,1 másodperc alatt tudta elérni a 100 km/h-t (62 mph), míg a P90D csúcsmodell mindössze 3 másodperc alatt végezte el ugyanezt a tesztet.