Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Volkswagen UP (2011) - Autós információ Önnek

A VW up!

a Wolfsburg-i bevezető modell, és az Fox-ot követte, amely nem felelt meg az összes VW minőségi standardjának a brazil gyökerek miatt. Az up!-al a Volkswagen sok mindent szeretett volna javítani. Megfelel-e ez a használt modellekre is? Azt mutatjuk meg a használt autó ellenőrzésében.

Lupo, Fox és up! – a Volkswagen koncern jelenlegi története kis, megfizethető és állítólag megbízható autókról, a Polo alatt, színes. A Lupo rajongói körében már kultikusnak számít, a hibás Fox sosem tudott igazán megtartani. 2011-től a “New Small Familiy” alapján a Wolfsburger próbálta visszaszerezni a veszteségbe mentett bizalmat, és a VW up!-val, a Skoda Citigo-val és a Seat Mii-val egyaránt hoztak piacra három, egymáshoz hasonló modellt. Mindhárom kisautó 3,54 méter hosszú és együtt futottak a VW-üzemben Pozsonyban. A Citigo és a Mii már megszűntek.

Volkswagen Up beltér

Karosszéria és belső tér

Először háromajtós kivitelben indult, a VW hamarosan bevezette a négyajtós változatát a VW up!-nak (vagy Up-nak), valamint egy optikailag robusztusabb Cross Up változatot is felajánlott magasabb karosszériával. A első ülések helykínálata a csekély hely miatt elfogadható, de az nagyobb testű emberek számára a hátsó üléseken alig találnak megfelelő ülőhelyet. Ha gyakran gyerekekkel utazik, mindenképpen válassza a négyajtós változatot, mert ez jelentősen megkönnyíti a második üléssorba való be- és kiszállást.

A csomagtér mérete 251 liter, ami áttekinthető, de ha a hátsó ülések háttámláit lehajtja, akkor 959 liter bőséges poggyásztér jön létre. Az egykori alapár 2011-ben alig volt 10 000 euró alatt volt, így azonnal világossá vált, hogy a kisautó ára szűkösen lett kiszámítva. A belső térben luxust keresni hiábavaló, még a kormánymű is csak magasságban állítható. A csomagtérben nem volt világítás, és aki elektromos ablaktörlőt rendelt, az sosem tudta (a 2016-os facelift előtt) a vezető oldali oldalablakot működtetni – egyszerűen hiányzott a megfelelő gomb a vezető oldalon.

Annak ellenére, hogy a belső berendezés spórolós volt, a VW-nek mégis sikerült egy alapvetően szilárd ergonómiát, jó üléseket és egyszerű kezelést biztosítani. Számos tárolóhely teszi az Up életét kényelmesebbé, és a 2016-os facelift-tel a Volkswagen legkisebb modellje kapott egy új, opcionális infotainment rendszert. A leszerelhető kijelző már történelem, helyette a sofőröknek a saját okostelefonjukat kellett “maps + more” segítségével Bluetooth-on összekapcsolni.

Volkswagen Up

Motorkínálat és hajtás

Az Up motorválasztéka elsősorban egy egyliteres, háromhengeres benzinmotorból áll, különböző fejlesztésekben. 2012-től további egy gázmotor és 2013-tól az e-up! elektromos változatot vezették be. A háromhengeres VW EA 211 kezdetben ajánlott és hosszú élettartamú szívó változatként MPI, 60 és 75 lóerővel indult, és csak öt évvel a piacra kerülés után, 2016-ban kaptak turbófeltöltőt. Opcionálisan 90 lóerő állt rendelkezésre, ami először csökkentette az 0-100 km/h gyorsulás időt 10 másodperc alatt. A két szívó végsebessége 160-170 km/h, a háromhengeres turbó 185 km/h volt. Mindegyiket ötfokozatú kéziváltóval szerelték.

A motorok hatásfoka a kisautókategóriában fontosabb, mint a teljesítmény, és az Up esetében ez jól látható. Az 2011 és 2019 között gyártott két szívó változat esetén, az üzemanyag-fogyasztás körülbelül 5 liter/100 km. A 90 lóerős turbóváltozat (hatfokozatú kéziváltóval) valós körülmények között jóval több, mint fél literrel többet fogyaszt. Az Up egy igazi exotikus modellje a 2018-tól kapható 115 lóerős GTI, amelynek kombinált üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátása 110 g/km. Az eredeti Golf GTI-re utalva a sportváltozat 0-100 km/h gyorsulását 8,8 másodperc alatt éri el, és a végsebessége 196 km/h. A növelt teljesítmény ellenére a fogyasztás is korlátozott, 6 liter/100 km alatt lehet a valós körülmények között.

Az elektromos Up!

Az e-up! mint az elektromos hajtású Volkswagen-konszern előfutára, 2013 és 2019 között 60 kW/82 lóerőt teljesített, és csak egy kis 16,4 kWh nettó kapacitású akkumulátorral rendelkezett, amely 180 kilométer hatótávot biztosított. A valóságban az elektromos kisautó 15 kWh-s üzemanyag-fogyasztásával számolva, ami jelentősen korlátozza a valódi használati körét. Csak egyfázisúan és legfeljebb 3,6 kW-tal tölthető, a CCS csatlakozó extra költséget jelentett.

2019 óta az e-up! (kombinált áramfogyasztás: 12,9-12,7 kWh/100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 0 g/km)² rendelkezik 32,3 kWh nettó kapacitású akkumulátorral, amely 260 kilométer hatótávot biztosít. Emellett az e-up! jelenlegi változatot rendszeres AC oszlopon akár 7,2 kW-tal és opcionálisan DC gyors töltőoszlopon akár 40 kW-tal is töltheti.

Felszereltség és biztonság

A hosszú gyártási idő alatt a felszereltségi szintek neve változott, de a “Up” jelzés hosszú ideig változatlan maradt. Emellett voltak különböző speciális modelljei, mint a “Color Up”, a “White Up” vagy a “Black Up”. A alapár 10.000 euró volt, a alapszintek, mint például a “Take-Up” kevés kényelmi jellemzővel voltak felszerelve. A klíma nincs bennük és a felszereltség is alacsony: három ajtó, egy nyitott kesztyűtartó, egy darabos hátsó ülés és sok fekete műanyag – ez volt elég. Az extrak listája hosszú és például tartalmazott olyan dolgokat, mint a tetőablak, a visszapillantó kamera, a sportfutómű, a 17 colos kerekek vagy a navigáció. A biztonsági szint egy kisautóhoz képest rendkívül rendben van. Az Euro-NCAP baleseti teszten 2011-ben teljes öt csillagos értékelést kapott.