Kínában mutatkoztak be a Xiaomi SU7 fotózási képei. Az elektromos autó azúrkék színű, és felfedi a kamerát a B-oszlopon, valószínűleg az arcfeloldáshoz. Az őket kiszivárogtató kínai üzletet 3 millió jüan (420 000 USD) pénzbírsággal sújtják a titoktartási megállapodás (NDA) megsértése miatt.

Az elegáns limuzin felső kialakításában 101 kWh-s akkumulátor található a 800 km-es CLTC sorozathoz és AWD 495 kW-os motorokhoz. A Xiaomi a közelmúltban cáfolta a pletykákat, hogy december 28-án konferenciát tartanak az autó piacra dobására és az előértékesítés megkezdésére. Azonban elismerték, hogy ez a dátum volt az egyik lehetőségük.

Az okostelefon-óriás közel három éve, 2021 márciusában felfedte szándékát, hogy csatlakozik az autógyártó csapathoz, és 10 milliárd jüant (1,4 milliárd USD) szándékozik befektetni annak érdekében, hogy 2024 első felében az első autó az utakra kerüljön. jól megy.

„Az autógyártásba azért jöttem, hogy nyerjek” – mondta Lei Jun, a Xiaomi társalapítója és vezérigazgatója egy nemrégiben adott interjúban. „Több mint 3400 mérnök dolgozott az SU7-en, és a K+F befektetésünk elérte a 10 milliárd jüant” – ismételte Jun.

Az SU7-et a múlt hónapban mutatták be, amikor értékesítési engedélyt kért Kínában. Ez egy sportos elektromos autó, amely felveszi a versenyt a Porsche Taycannal és a Tesla Model S-vel, de a Xiaomi árcédulával.

Amikor a Xiaomi 2011-ben piacra dobta első okostelefonját, arról vált híressé, hogy közvetlen értékesítési modellen keresztül, szinte önköltségi áron értékesítette, és elkerülte a viszonteladókat.

A Xiaomi SU7 valamivel hosszabb, mint a Porsche Taycan, méretei pedig 4997/1963/1455 mm (H/Sz/Ma), tengelytávja 3000 mm. A hajtásláncnak két lehetősége van:

  • RWD 220 kW-os motorral
  • AWD 495 kW maximális teljesítménnyel (220 kW + 275 kW)

Az akkumulátorra két opció van: 73,6 kWh és 101 kWh, amelyek 668 km-es, illetve 800 km-es CLTC hatótávolságot biztosítanak. A kisebb csomag a BYD LFP akkumulátora lesz 400 V-os töltéssel, míg a nagyobb csomag a CATL által biztosított hármas NMC kémia, 800 V-os töltéssel.

SU7 akkumulátorral kapcsolatos specifikációk

  • 73,6 kWh
    • 579 kg súlyú
    • 127 Wh/kg energiasűrűség
    • 628 km és 668 km CLTC hatótáv (az erőátviteli opciótól függően)
  • 101 kWh
    • 645,8 kg súlyú
    • 156 Wh/kg energiasűrűség
    • 750 km és 800 km CLTC hatótáv (hajtáslánctól függően)

Ezek még nem hivatalos információk, de az Ipari és Informatikai Minisztérium (MIIT) felfedte őket, amikor a Xiaomi kérelmezte első elektromos járművének piaci jóváhagyását.

Az SU7 már készül a piacra dobásra, mivel szerződéses gyártója, az állami tulajdonban lévő BAIC Off-road Vehicle Co. pekingi gyára bejelentette, hogy már megkezdte a próbagyártást, és decemberben több tucat tesztjármű gördült le a gyártósorról, és további 300 követte ezt. December 5-én az SU7-et különféle teljesítményteszteket végeztek a híres Zhejiang International Circuit-en.

Az árat még nem hozták nyilvánosságra, de a CarNewsChina várakozásai szerint 190 000 jüannál (26 650 USD) indul, a felső felszereltségi szint pedig 300 000 jüan (42 000 USD) alatt lesz.

A carnewschina.com cikke nyomán