Nissan Ariya Evolve+: Elektro-SUV jetzt noch sportlicher
Az Ariya Evolve+-val az NIssan elektromos SUV-ja új csúcsmodelljét kínálja. © Nissan

Ahogy mindannyian tudjuk, nagyobb teljesítmény mindig lehetséges – még elektromos autó esetében is. Ennek megfelelően a Nissan bemutatja az Ariya új csúcsmodelljét, az Evolve+-t.

Egy elektromos autónak mindig több teljesítményre van szüksége? Igen, ezt gondolhatjuk, és a Nissan most egy új csúcsmodellt kínál, amely 394 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Ez a modell a nevében szereplő Evolve+ Packtel bővül.

Az előző csúcsmodell, amely 306 lóerővel rendelkezett, egyáltalán nem volt alulteljesítve. A japán gyártó azonban továbblépett a 2022 szeptemberében piacra dobott Ariya esetében. Pontosabban 88 lóerővel tovább. Ez majdnem több, mint amit néhány kisautó a motorháztető alatt tudhat magáénak. Az Ariya azonban nem egy kisautó, hanem egy rendkívül kényelmes középkategóriás modell, közel 4,60 méteres hosszúságával. Ebben a kategóriában például versenyre kel a VW ID.4-el.

A csúcsmodelltől kilenc százalékos részesedés várható

De vajon megéri-e 5000 euróval többet költeni az Ariya Evolve+-ra az Evolve Pack korábbi csúcsverziójához képest? Bár kevesebb lóerővel rendelkezik, de összkerékhajtással és 600 Nm-es maximális nyomatékkal büszkélkedhet. Nissan Vincent Ricoux ügyvezető igazgatója és csapata számára ez egy lényeges kérdés. A válasz nyilvánvalóan igen. Az új csúcsmodell várhatóan kilenc százalékos eladási részesedést ér el a modellpalettán belül – ezáltal stabilan tartva az Ariya eladásait. A nagyobb teljesítmény mellett 20 colos könnyűfém keréktárcsákat és kék nappa bőr üléseket is kínál.

Tetszetős kialakítású és kiváló minőségű kivitelezés: Kilátás a Nissan Ariya Evolve+ pilótafülkéjére. Fotó: Nissan

Piaci bevezetése óta 2000 darabot értékesítettek Németországban. “Idén további 2000 darab eladását tervezzük az Ariya számára” – mondja Ricoux. Nem több? A Nissan németországi vezetője óvatos, tekintettel a vásárlási prémium eltörlése miatt változott keretfeltételekre. Most figyelnünk kell, hogy hogyan alakul a piac tovább. A vásárlási prémium megszüntetésével Ricoux nagyobb keresletre számít az e-Power modellek iránt, mint például az X-Trail és a Qashqai. “Úgy gondolom, hogy ezek a járművek most még vonzóbbak lesznek azok számára, akik még nem dönthetnek tisztán elektromos autó vásárlása mellett.”

200 km/h végsebességig

Azoknak, akik az elektromos közlekedést választják, az Ariya Evolve+ egy meglehetősen harmonikus csomagot kínál, de 65 490 eurós ára nem mondható olcsónak. Az új csúcsmodell 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ami kissé gyorsabb, mint a 306 lóerős változat (5,6 másodperc), de ugyanolyan gyorsan éri el a 200 km/órás sebességet. Ebben a kategóriában nem sok elektromos autó képes ilyen sebességre. Az ID.4 GTX például, 299 lóerővel, 180 km/órás sebességgel halad.

Azoknak, akik sportosan vezetik az Ariyát, valószínűleg nem lesz számottevő az ilyen sportos teljesítmény mellett a 20,4 kWh/100 km-es átlagfogyasztás. Próbaútjaink során a fedélzeti számítógép 24,3 kWh-t mutatott. Azonban ha valaki lazábban vezet, még hideg időben sem fogja elérni a megadott 498 kilométeres hatótávot a 87 kWh-s akkumulátorral. Óvatos vezetés esetén körülbelül 400 kilométert lehet megtenni. Amikor az akkumulátor lemerül, akár egy 130 kW-os gyorstöltő állomáson is gyorsan feltölthető. Ez elegendő ahhoz, hogy 30 perc alatt visszanyerje a 325 kilométeres hatótávot. Az Ariya alapfelszereltségében mindig tartalmaz egy 22 kW-os fedélzeti töltőt. Az akkumulátor természetesen előkondicionálható a töltés leállítása előtt.

Jó menetdinamika a nagy tömeg ellenére

A Nissan Ariya Evolve+ összkerékhajtású, a csúcsváltozat pedig 394 LE-t ad le. Fotó: Nissan

Az Ariya 2,3 tonnás tömegével nem könnyű, de mégis meglehetősen dinamikusan mozog a kanyargós utakon a bajor Tegernsee-tó körül. Ez valóban szórakoztató, és az összkerékhajtás biztosítja a megfelelő menettulajdonságokat; a kormányzás pedig közvetlen és precíz. A futómű sportos, ugyanakkor elég kényelmes ahhoz, hogy hosszabb utakat is kényelmesen lehessen megtenni az Ariyával.

Az Ariya belső terében – az új bőrüléseken kívül – megtalálható a megszokott kiváló minőség és térérzet. Ez nem csak a vezetőnek és az első utasnak, hanem a hátsó utasoknak is előnyös. A magasabb emberek is kényelmesen elférnek a hátsó üléseken. A csomagtartóban 415 literes teret találunk, a lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1280 literre bővíthető. Az összkerékhajtásnak köszönhetően ez a térkihasználás kiváló. Az elsőkerék-hajtású változatban 468 literes vagy 1350 literes csomagtartó áll rendelkezésre. Ebben az esetben 218 lóerős teljesítmény és 63 kWh-s akkumulátor található, ami 403 kilométeres hatótávot biztosít. Az alapváltozat 43 490 euróba kerül. Az Advance Pack felszereltséggel ellátott változatért 53 490 eurót kell fizetni, és itt elérhető egy 242 lóerős, összkerékhajtás nélküli változat is.

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://autogazette.de/fahrberichte/nissan/ariya/nissan-ariya-evolve-elektro-suv-jetzt-noch-sportlicher-989421518.html