Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
A BYD megelőzte a Teslát a világ vezető EV-gyártójaként - Autós információ Önnek

A BYD az év utolsó negyedévében letaszította a Teslát az EV-vezető pozícióból, 526 409 tisztán elektromos autót értékesített, míg az amerikai autógyártó 484 507 járművet szállított. Mindkét vállalat felülmúlta éves becsléseit, mivel a BYD átlépte a 3 millió, a Tesla pedig az 1,8 millió eladott autót 2023-ban.

A BYD a negyedik negyedévben rekordot döntött, 942 651 autót adott el. Ennek 55%-a teljesen elektromos (BEV), 45%-a pedig plugin hibrid (PHEV) volt. A vállalat 2022 áprilisában leállította az ICE járművek gyártását.

A Shenzeni székhelyű autógyártó 2023-ban 3 023 679 elektromos járművet értékesített, ami 62%-os növekedést jelent 2022-hez képest. Ennek mintegy 52%-a BEV volt – 1 574 804 darab. A Tesla 1.808.581 darabot szállított 2023-ban, ami 38%-os növekedés az előző évi 1.313.851 darabhoz képest. A 2023-as kumulatív eladásokat tekintve még mindig a Tesla tartja a koronát, azonban a BYD valószínűleg 2024-ig a vezető EV-gyártó marad.

A BYD-t akkumulátorgyártó cégként alapították, és a 2000-es évek közepén csatlakozott az autógyártás szekeréhez. A Warren Buffet által támogatott vállalatot gyakran hasonlítják a Teslához, sőt, dráma nélkül Teslának nevezik. A két autóipari óriás azonban termék és üzleti filozófia tekintetében nem is különbözhetne jobban. Míg például a Tesla online közvetlen értékesítési modellt alkalmaz, addig a BYD a nemzetközi terjeszkedés és a hazai piacon a hatalmas kereskedői hálózatára támaszkodik.

És annak ellenére, hogy sokan hangoztatják, hogy a kereskedői modell a múlt fogalma, a BYD kényezteti a harmadik féltől származó értékesítőit. Az autógyártó például ebben a hónapban 2 milliárd jüant (280 millió USD) ad vissza a márkakereskedőinek, jutalomként azért, hogy elérjék a vállalat célját, hogy 2023-ig 3 millió járművet adjanak el. Minden egyes tavaly eladott autó után 666 jüant (93 USD) kap a kereskedés.

A Teslával ellentétben a BYD autóinak belseje hagyományosabb. A sok fizikai gombbal és a hagyományosabb beállításokkal ne számítson csúcsszintű ADAS-ra, elsöprő számítási teljesítményre vagy csúcskategóriás autonóm vezetési képességekre. A BYD kutatás-fejlesztése elsősorban az akkumulátorokra és arra összpontosít, hogy sok autót szállítson elfogadható áron.

A BYD szintén egy rendkívül vertikálisan integrált vállalat. A vállalat alapítója és vezérigazgatója, Wang Chuanfu mindent házon belül akar. A BYD tulajdonában vannak a lítiumbányák, saját cellákat és akkumulátorokat gyárt, valamint autógyárak, szállítmányozók és autóbiztosítók.

Wang Chuanfu-ban még mindig van valami közös Elon Muskkal – radikális költségcsökkentő, a hatékonyságot magasra, az autóárakat alacsonyra tolja, olyan alacsonyra, amennyire a CFO megemészti. Legutóbbi Tesla Model Y versenytársa, a BYD Song L a bevezetéskor azonnali 30 000 jüan (4200 USD) kedvezményt kapott. A SUV-t november óta 219 900 jüanért árulták elővételben, de decemberben 189 900 jüanos (26 600 USD) indulóárral indult. A Song L hatótávolsága akár 662 km CLTC, maximális teljesítménye pedig 517 lóerő a kettős motorokkal.

A BYD 2024-ben még inkább belevág a feltérképezetlen vizekre, és valószínűleg még inkább Tesla-útra. A vállalat 2023-ban két új EV-márkát hozott létre – YangWang és Fang Cheng Bao -, amelyek közvetlen értékesítési modellt és saját értékesítési hálózatot fogadnak el. A BYD saját fejlesztésű ADAS és autonóm vezetési rendszerekbe is elkezdett befektetni, felhagyva a Baidu Apollóval kötött megállapodással.

A Fang Cheng Bao megerősítette, hogy 2023-ban 84 városban 154 bemutatótermet és közvetlenül üzemeltetett üzletet telepített, míg a YangWang 90 üzletet tervezett nyitni 40 városban az év vége előtt, de még nem erősítette meg, hogy elérte a célt.

A BYD 2024-ben új modelloffenzívára készül, egy új SUV-sorozat, a Sea Lion vagy a Yuan UP belépőszintű EV bevezetésével. A Sea Lion 07 lesz az új sorozat első modellje, és az év első felében kezdik meg a kiszállításokat. Az új BYD Song L SUV nagyszerű fogadtatásban részesült, hiszen az autóból két héttel a bevezetés után 10 003 darab kelt el. Emellett a YangWang márkanév alatt zsíros árrésű EV-k kerülnek piacra – az U6 luxusszedán és az U9 táncoló szupersportkocsi, míg a Fang Cheng Bao két további SUV-t mutat be – a Bao 3-at és a Bao 8-at.

Másrészt a Tesla a hírek szerint áprilisban kezdi meg a Juniper kódnevű, frissített Tesla Model Y sorozatgyártását a sanghaji Giga Shanghaiban. A Model Y a Tesla hőse Kínában, mivel a Model 3 eladásait 2023-ban lemészárolta a 200k jüanos (28k USD) szegmensbeli elektromos szedánok (BYD Seal, BYD Han, Xpeng P7i, Neta S, Rising F7, …) hada, a Model Y eladásai tartották a talajt.

2024-ben folytatódik a kínai árháború, amelyet a Tesla 2022-ben kezdett el, és lehet, hogy az első autógyártók kezdik elveszíteni a kerekeket, mivel az EV-árak Kínában a mélyponton vannak. Csak a legmélyebb zsebbel rendelkező szereplők maradhatnak talpon. A BYD és a Tesla minden bizonnyal a nyertes csoportok közé tartozik, és izgalmas lesz figyelni a versenyüket, illetve azt, hogy a Tesla mit tartogat a tarsolyában a BYD fölénybe kerülése ellen. Ezen rajta tartjuk majd a szemünket.