Kétségtelenül a Renault 4 volt a jobb kacsa. Pedig az R4-nek sokáig nehéz időszaka volt. A takarékos francia a mai klasszikusunk.

renault 4

A Renault 4 modellek talán változatosabbak, mint a népszerűbb kacsa történetei. A rajongók dicsérik a franciákat az praktikumért valamint az alacsony fenntartási költségek miatt. Takarékossága miatt évtizedekre ráragadt az olcsó diákautó kliséje. Az R4 kormányautóként is szolgált Franciaországban és Spanyolországban.

Elég a mozgáshoz: A kis motorok 23-34 LE-t tesznek ki.

renault 4 motor
renault 4 műszerfal

Az olyan járgányok, mint az R4, mind korai autók. Ez írta AUTO BILD KLASSIK 2010-ben egy összehasonlító tesztben az R4-ről, a A kacsáról és a Fiat 500 -ról. Az R4 robusztus négyhengeres , gyártási évtől függően 23 és 34 LE teljesítménnyel “büszkélkethet”. Az alacsony, 600-720 kilogrammos saját tömegnek köszönhetően ez elég volt az autó mozgatásához, mert az R4-nek mechanikai robusztusságával nem hatalmas tömegeket kellett mozgatnia, mindezt költséghatékonyan megoldottat. Lehetett indítani kurblival is, és Renault 4 GTL is elegendő volt a mechanikai alapismeret Így nem csoda, hogy kormányautónak használták megbízhatósága és könnyű szerelhetősége miatt. A Guardia Civil spanyol rendőrhatóság ugyanúgy használta az R4-et, mint a francia csendőrség munkatársai.

Kis gyártási ráfordítás, kevés rozsdavédelem

Az R4 sok helyet és praktikus előnyöket kínál, de a kényelem fenntartásokkal kezelendő.
A kényelem sajnos nincs jelen R4 -s modellekben, főleg a korai szériában alig volt panel, és csak spártai csővázas ülések voltak. Ez szándékos volt, mert növelte a hasznosságot , és egyben csökkentette a kiadásokat. A karosszériaelemeknek csak kis húzási mélységre volt szükségük, az ablaktáblák körös-körül laposak voltak, és elcsúsztathatóak voltak. Mindez leegyszerűsítette a gyártást, viszonylag könnyen platformváza volt a különböző karosszériákkal, mint például a Renault 4 F4 (a hosszú változatban, mint az F6-os), a radikálisan nyitott Plein Air tengerparti mobilé vagy a Renaulté Rodéo. Sajnos a kezelhető gyártási erőfeszítés nem kínál használható rozsdavédelmet, ebből adódik a mai napig a legfontosabb vásárlási tipp a rajongóknak: nézz nagyon alaposan a karosszériára!