Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Renault 4, a mindennapok klasszikusa - Autós információ Önnek

Kétségtelenül a Renault 4 volt a jobb kacsa. Pedig az R4-nek sokáig nehéz időszaka volt. A takarékos francia a mai klasszikusunk.

renault 4

A Renault 4 modellek talán változatosabbak, mint a népszerűbb kacsa történetei. A rajongók dicsérik a franciákat az praktikumért valamint az alacsony fenntartási költségek miatt. Takarékossága miatt évtizedekre ráragadt az olcsó diákautó kliséje. Az R4 kormányautóként is szolgált Franciaországban és Spanyolországban.

Elég a mozgáshoz: A kis motorok 23-34 LE-t tesznek ki.

renault 4 motor
renault 4 műszerfal

Az olyan járgányok, mint az R4, mind korai autók. Ez írta AUTO BILD KLASSIK 2010-ben egy összehasonlító tesztben az R4-ről, a A kacsáról és a Fiat 500 -ról. Az R4 robusztus négyhengeres , gyártási évtől függően 23 és 34 LE teljesítménnyel “büszkélkethet”. Az alacsony, 600-720 kilogrammos saját tömegnek köszönhetően ez elég volt az autó mozgatásához, mert az R4-nek mechanikai robusztusságával nem hatalmas tömegeket kellett mozgatnia, mindezt költséghatékonyan megoldottat. Lehetett indítani kurblival is, és Renault 4 GTL is elegendő volt a mechanikai alapismeret Így nem csoda, hogy kormányautónak használták megbízhatósága és könnyű szerelhetősége miatt. A Guardia Civil spanyol rendőrhatóság ugyanúgy használta az R4-et, mint a francia csendőrség munkatársai.

Kis gyártási ráfordítás, kevés rozsdavédelem

Az R4 sok helyet és praktikus előnyöket kínál, de a kényelem fenntartásokkal kezelendő.
A kényelem sajnos nincs jelen R4 -s modellekben, főleg a korai szériában alig volt panel, és csak spártai csővázas ülések voltak. Ez szándékos volt, mert növelte a hasznosságot , és egyben csökkentette a kiadásokat. A karosszériaelemeknek csak kis húzási mélységre volt szükségük, az ablaktáblák körös-körül laposak voltak, és elcsúsztathatóak voltak. Mindez leegyszerűsítette a gyártást, viszonylag könnyen platformváza volt a különböző karosszériákkal, mint például a Renault 4 F4 (a hosszú változatban, mint az F6-os), a radikálisan nyitott Plein Air tengerparti mobilé vagy a Renaulté Rodéo. Sajnos a kezelhető gyártási erőfeszítés nem kínál használható rozsdavédelmet, ebből adódik a mai napig a legfontosabb vásárlási tipp a rajongóknak: nézz nagyon alaposan a karosszériára!