Az új Golf generáció a küszöbön áll

Lesz Golf 9?

A tervezett Euro 7-es szabvány és az e-mobilitás növekvő jelentősége miatt a Golf jövője bizonytalan

VW nem tekinti a belsőégésű motorokat az elektromobilitás olcsó alternatívájának középtávon. Az új Euro 7-es károsanyag-kibocsátási szabvány következtében emelkedő árakra is számítani kell. Ezért a Volkswagen megkérdőjelezi a Golf létét , hogy lesz-e utódja a jelenlegi Golf 8 bizonytalan a jelenlegi helyzetben.

Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója arra számít, hogy az EU új károsanyag-kibocsátási szabványa, az Euro 7 miatt jelentősen emelkedni fognak az árak. A belsőégésű járművek bonyolultabb kipufogógáz-tisztítása egyenként 3-5000 eurós áremelést eredményezne, ahogy a Weltnek adott interjújában mondja A kisautóknál ezeket a többletköltségeket aligha lehet felvenni, a belépő szintű mobilitás pedig jelentősen drágul.

A fejlesztési írány az elektromobilitásra van beállítva, 2025-től kisméretű elektromos autók jelennek meg a piacon, az ID.2 mellett a VW , Skoda , a Seat és Cupra. A 25 000 euró alatti belépőárakkal az elektromos autók vonzóbbá válnak. A járművek optimális hatótávolsága legalább 350-400 kilométer lenne. “Jelenleg ez a pszichológiai eladási pont” – mondja Schäfer. Így nyitva hagyta, hogy lesz-e utódja a Golfnak, Európa legkelendőbb autójának. A politikai irány az elektormobilitás irányát mutatja és az iránta növekvő kereslet miatt, meg kell nézni, hogy “megéri-e olyan járművet fejleszteni, ami nem bírja a teljes hét-nyolc évet”. A wolfsburgi cég jelenleg a jelenlegi Golf 8 korszerűsítésén dolgozik. Az, hogy a jövőben gyakran találkozunk-e majd a Golf névvel, még nyitott kérdés: „Tizenkét hónap múlva többet fogunk tudni” – mondja Schäfer.