Ez a BMW program egyik legsikeresebb modellje, sőt időről időre letaszítja a trónról a márka ikonját, a 3-as sorozatot. A 2009 óta a piacon lévő X1 -ből mára 1,9 millió darabot adtak el világszerte. Ha hozzávesszük a hosszú tengelytávú kínai változatokat, amelyeket a BMW külön szériaként sorol fel, akkor még 2,7 millió darabról van szó. Ősszel indult a harmadik generáció: nagyobb, jobban felszerelt, intuitívabban használható és természetesen elektromos változatban is kapható. A legkisebb SUV különösen az erejével és teljesítményével nyűgözi le a leendő tulajdonosait.

Kívülről

Az új kompakt SUV már első pillantásra is lenyűgöző benyomást kelt. Felfelé álló első részével, majdnem négyzet alakú hatalmas veserácsával és lapos LED-es fényszóróival háromrészes világítási grafikával (opcionális mátrixvilágítással), valamint robusztus karosszériájával, élesen modellezett felületekkel, élekkel és hangsúlyos kerékjáratokkal – a BMW “monolit dizájnról” beszél. – A szemet gyönyörködtető krómkapcsok mellett láthatóan az iX-től és az X3-tól kölcsönöz. Apropó: X1 minden méretben több centimétert nőtt, a 4,50 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,64 méter magas, 2,69 méteres tengelytávú és mára majdnem olyan nagy, mint az első X3 generáció. Elődjéhez képest ez nem csak a belső térben jelent nagyobb térkínálatot, hanem a több mint három centiméterrel szélesebb nyomtávval és az akár 20 zoll-os kerekekkel is (a standard 17 zoll-os) az autó nagyon kiválóan fekszik az úton. Ennek ellenére a mérnököknek sikerült integrálniuk az aerodinamikát mindenféle trükkbe, mint például légterelő rendszer, légfüggöny, hátsó diffúzor. Az ajtókilincsek és a szinte teljesen zárt alváz a célzott légáramlás érdekében a 0,26 cW szegmensben a legjobb értékig – ami döntő hatással van a választékra , különösen az elektromos változatnál.

BMW x1

Belső tér

Elöl és hátul is nagyon kényelmes ülni. A hátsó üléspad a belső égésű modelleknél 13 centiméterrel mozgatható, a háttámlák 40:20:40 arányban lehajthatók, és a dőlésszög is állítható opcionálisan. A csomagtér 540 és 1600 liter között változik, az elektromos és plug-in hibrid modelleknél 490-1495 literre csökken. Modellváltozattól függően akár két tonna is vontatható.

A pilótafülke és a műszer . Ami felkelti a figyelmet, az az ívelt kijelző , amely a BMW-nél a vezető-orientált pilótafülke kialakítását a digitális korba vezeti, és az érintésre valamint hangvezérlésre összpontosít . A rendezett műszerfalon és a kormányon is jól látható az a néhány kezelőszerv és gomb, amely ritka elhelyezésével már-már a maximálisan csökkentett Tesla-ra emlékeztet. Mögötte a keret nélküli ívelt üvegfelület alatt 10,25 hüvelykes információs kijelző található

Trapéz alakú megjelenés a 10,7 hüvelykes vezérlőkijelzővel egy egységbe, amely valamivel kisebb, mint a többi új BMW sorozatban (3-as, 7-es, 2-es Coupé). Ez azonban mit sem von le az egyszerű és intuitív kezelésből.

Információkézség

bmw x1

A menüstruktúra áttekinthető, az egyes funkciómezők pedig elég nagyok ahhoz, hogy biztonságosan előhívhatók legyenek okostelefonszerű koppintással, csúsztatással és szórással, még forgalmas forgalmi körülmények között vagy nagy sebesség mellett is. Kicsit idegesítőek a “MyModes” vezetési élménykapcsoló színes átmenetei, amelyek blokkolják a képernyőt, és csak a home gomb megnyomásával távolíthatók el újra. Az anyagok összességében nagyon jó minőségűnek tűnnek, és a feldolgozásuk a szokásosan átgondoltan és minőségben kidolgozott módon történik. A legtöbb felület alulhabosított, és ahol a műanyag tapintható, optikailag továbbfejlesztették, igy mintha többet mutatna a valódi mivoltánál. A lebegő kartámasz integrált kezelőpanellel szintén vonzza a tekintetet. Az indítógomb, az i-Drive kontroller és a vezetési élmény kapcsolója, valamint a hangerőt jól láthatóan elhelyezett hordószabályzó mellett az alapfelszereltségű hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó új választókapcsolója is ott van integrálva. Alatta egy jól látható rekesz található a nagyobb eszközök számára. A középkonzol függőleges tárolófelülete pedig, amelyben állva is tölthető vezetéknélül az okostelefon, ugyanolyan zseniálisan van megoldva, mint a mindig kéznél lévő hangerőszabályzó.