Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
BMW 745i - 1984 - Autós információ Önnek

A 7-es BMW M1-es motorral volt elérhető!

A világ leggyorsabb 7-es sorozata legördült a dél-afrikai BMW futószalagjáról. A 745i SA-t a BMW M1 szupersportkocsit egy hathengeres hajtotta!

1984 és 1987 között a BMW 745i SA a világ leggyorsabb 7-es sorozata , és így királya volt a bajor modellpalettának. De a BMW szerelmeseinek és más autóértőknek, akik még nem hallották a 745i SA nevet, nem kell szomorkodniuk: a szuperhetes ritka és szinte ismeretlen Európában, mert a 745i SA-t a BMW készítette Dél-Afrikában méghozzá csak 209 példányban. Létüket pedig egy vészhelyzetnek köszönhetik, amelybe a bal oldali forgalmú országok mérnökei kerültek.

Így történt: Az 252 lóerős 3,3 literes motorja Európában jól ismert 745i a motorblokk jobb oldalán turbófeltöltős . Ez alkalmatlanná tette a bal oldali forgalmú országokban, mert a töltő a jobb oldalra szerelt kormányoszlopnak ütközött volna.

Az olyan országok, mint Nagy-Britannia ezért egyszerűen kihagyták a csúcsmodellt, nem úgy BMW Dél-Afrika. Ehelyett Rosslynban (Johannesburgtól északra) a mérnökök a szupersportkocsihoz BMW M1 legendás M88-as nagy fordulatszámú motort bevározsolták a dél-afrikai hetes motorháztető alá, 3453 köbcentis motor, 290LE gyorsítja az E23-at 236 km/órás végsebességre. A 745i SA hét másodperc alatt gyorsul százra. A soros hathengeres hosszirányban van beszerelve, és hengerenkénti négy szeleppel rendelkezik. A mechanikus Kugelfischer befecskendezés helyett a Bosch modern Mototronicot építették be. A 340 Nm-es maximális nyomaték 4500 ford./percnél érhető el. A helyi mérnökök figyelmen kívül hagyták az aggodalmakat, hogy az M88 luxuslimuzin motorja kicsit hangos lehet az utastérben.

Jó ez így! Aki esetleg élőben is megtapasztalhatja 745i SA, örülhet, a 24 szelepes csodálatosan süvít, amikor a csúcskategóriás egykori zászlóshajó erőteljesen gyorsít. AUTO BILD KLASSIK néhány évvel ezelőtt találkozott a 745i SA és nagyon lenyűgözte. A kortárs BMW M5 és az M635 CSi közös fékrendszerét kapta ez a modell. A belső teret a legfinomabb nappa bőr teszi teljessé, mely a csúcsfelszerelés része, ami természetesen emeli a beltér színvonalát és kényezteti az utazót. Az oldalsó paneleket és műszerfalat BMW South Africa átdolgozta, ha alaposan megnézzük, észrevesszük, hogy az európai 7-es sorozathoz képest valamivel szélesebb, melyek sajnos nem a tuning részei. A speciális hetes szélesebb volt, mint a gyári európai ikertestvére. A dél-afrikaiaknak a változtatásra az adott okot, hogy a BMW a helyi túraautó-bajnokságban versenyezni akart, és számos közúti autót kellett építenie, hogy a versenyekre megkapja a homologizációt.
Sajnos nem sok 745i SA maradt, az internetes oldalakon dél-afrikai hetesek keresése nem sok eredményt hoz. A 209 megépített autóból (17 példány, kézi Getrag ötfokozatú váltóval készült) alig egy maradt meg.