Siker a középosztályban

Ritkán volt olyan sikeres a szűkülő piaci jelentőségű középkategóriában egy új széria, mint a 2007-ben bemutatott Audi A5, és miközben mindenki csodálkozva dörzsölte a szemét az új, elegáns kupétól, az Audi egy lépéssel tovább ment a Cabriolet-tel és az ötajtós Sportbackkel. Technikailag jó géneket kapott az A5, hiszen az A4 limuzin bevált, jól megtervezett platformjára épül, amely évek óta az ADAC meghibásodási statisztikáinak felső csoportjába került. Ezenkívül az A5 meggyőző a jó motorok széles választékával, a kiváló minőséggel és a magas aktív és passzív biztonsággal. A sok jó tulajdonságnak persze van egy árnyoldala is: a használt autók nem olcsók.

Audi A5

Típustörténet: Audi A5 (2007-től) benzinmotor

12/2007
A 3.2 FSI quattro Tiptronic automata váltóval is kapható

6/2007
A kétajtós kupé modellbevezetése a középosztályban; Motorok: 3.2 FSI multitronic (195 kW/265 LE), 2.7 TDI DPF multitronic (140 kW/190 LE) és 3.0 TDI DPF quattro (176 kW/240 LE); minden modell opcionálisan elérhető Side Assist (holttér-asszisztens) és Lane Assistant (pálya-asszisztens) funkcióval.

7/2007
Az Audi S5 csúcsmodelljének bemutatása (4.2 V8, 260 kW/354 LE)

9/2007
Új kiegészítő motor: 1,8 TFSI (125 kW/170 LE); A 3.2-es FSI quattro összkerékhajtással és kézi sebességváltóval kapható

11/2008
Motor 2.0 TFSI (155 kW/211 LE) elsőkerék-hajtás fokozatmentes “Multitronic” automata sebességváltóval is; A „quattro” összkerékhajtású „S tronic” (7 sebességes) duplakuplungos sebességváltóval is elérhető; A 2.0 TFSI, 2.7 TDI és 3.0 TDI motorok megfelelnek az Euro 5 károsanyag-kibocsátási osztálynak

12/2008
Új motor: 2.0 TDI (125 kW/170 LE); Megfelel az Euro 5 emissziós osztálynak

2/2008
Az 1.8 TFSI és az S5 Tiptronic automata váltóval is kapható

4/2008
A 3.0 TDI quattro Tiptronic automata sebességváltóval is elérhető

7/2008
Új további motorok: 2.0 TFSI (132 kW/180 LE) és 2.0 TFSI (155 kW/211 LE); 1,8 TFSI (125 kW/170 LE) kimaradt; 2.7 TDI DPF (140 kW/190 LE) kézi sebességváltóval is elérhető

3/2009
Az A5 Coupé alapú kétajtós kabrió modellbevezetése négy motorváltozattal: 2.0 TFSI (132 kW/180 LE), 2.0 TFSI (155 kW/211 LE), 3.2 FSI (195 kW/265 LE) és csúcsmodell S5 (3,0 literes V6 közvetlen befecskendezéssel és feltöltéssel) (245 kW/333 LE); minden motor megfelel az Euro 5 emissziós osztálynak; 2.0 TFSI automatikus start-stop funkcióval (csak kézi sebességváltóval)

4/2009
Új kiegészítő dízelmotor: 2.0 TDI (125 kW/170 LE) automatikus start/stop funkcióval; Megfelel az Euro 5 emissziós osztálynak

4/2009
3.2 Az FSI megfelel az Euro 5 emissziós osztálynak

5/2009
2.0 TFSI és 2.0 TDI motorok automatikus indítással/leállítással (csak kézi sebességváltóval)

6/2009
Új motor: 1,8 TFSI (118 kW/160 LE); Megfelel az Euro 5 emissziós osztálynak

9/2009
Az ötajtós ferdehátú A5 Sportback bemutatása hét motorváltozattal: 2.0 TFSI (132 kW/180 LE), 2.0 TFSI (155 kW/211 LE), 3.2 FSI (195 kW/265 LE), S5 (3.0 literes V6 közvetlen befecskendezéssel és feltöltött) (245 kW/333 LE), 2.0 TDI (105 kW/143 LE), 2.0 TDI (125 kW/170 LE), 2.7 TDI (140 kW/190 LE) és 3.0 TDI (176 kW/) 240 LE); minden motor megfelel az Euro 5 emissziós osztálynak

5/2010
Az Audi RS5 Coupé modellbemutatója (4,2 V8, 331 kW/450 LE) (Euro 5 károsanyag-kibocsátási osztály)

8/2010
Az S5 Coupé megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási osztálynak

10/2011
Facelift minden A5-ös modellhez és új motorhoz: 1.8 TFSI (125 kW/170 LE), 2.0 TFSI (155 kW/211 LE), S5 (3.0 literes V6 közvetlen befecskendezéssel és feltöltéssel) (245 kW /333 LE), 2.0 TDI (130 kW/177 LE), 2.0 TDI (150 kW/204 LE) és 3.0 TDI (180 kW/245 LE)

11/2011
Új kiegészítő motorok: 3.0 TFSI (200 kW/272 LE); 3.0 TDI tiszta dízel (180 kW/245 LE) SCR katalizátorral (Euro 6)

3/2013
Modelleinführung Audi RS5 Cabriolet (4.2 V8 mit 331 kW/450 PS)

4/2013
Új motor: 2.0 TFSI (165 kW/225 LE) az Euro 6 károsanyag-kibocsátási osztályával a 2.0 TFSI (155 kW/211 LE) helyett; Az 1.8 TFSI megfelel az Euro 6 emissziós osztálynak is

Verziók, motorok és felszerelések

Az Audi 2007 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be az A5-öt – a B3 platformra épített kupé egyfajta utódjaként 1996-ig. Az ügyfelek érdeklődése hatalmas volt, és sok adásvételi szerződést eredményezett. Ezt még növelte a nyitott változat, amely 2009-ben követte és felváltotta az Audi A4 kabrió változatát. Szinte ezzel egy időben az Audi bemutatta az A5 Sportback névre keresztelt ötajtós kupét. Míg a Coupé és a Sportback, köztük a gyors S és RS változat is legördült a gyártósorról Ingolstadtban, a kabriót (Type 8F) a neckarsulmi üzemben szerelték össze. Az A5 második generációja, amelyet 2016 júniusában kupé változatban, 2016 októberében pedig Sportback változatban mutattak be, kizárólag Ingolstadtból származik.

Audi A5

Meghibásodások: Audi A5 (2007-től) benzinmotor

ÁltalánosAz Audi A5 a legutóbbi meghibásodási statisztikán megnyert osztálya után a harmadik helyen áll az ADAC 2013-as meghibásodási statisztikájában, ami nem jelenti azt, hogy kevésbé megbízható lett volna.
Az A5 nagyon magas szinten megbízható. Az Audi Q5 (osztálygyőztes 2013) és a BMW X3 csak valamivel jobb.
Ritka esetek voltak, amikor az A5-ös Sárga Angyalok segítségét igényelte:
Elektromos problémaLemerült akkumulátorok (2008-2009), orvoslás: konstruktív, gyártási és minőségbiztosítási intézkedések a szállítónál
MotorElektromos hibák a motorkezelésben (2008-2011), orvoslás: Optimalizálás hardver és szoftver szinten
gyújtási rendszerHibás gyújtótekercsek (2009-2011), orvoslás: minőségbiztosítási intézkedések a termékoptimalizálással kapcsolatban
Visszahívások2010.02.: Szivárgó hűtőfolyadék-ellátó vezeték a 2009.03. és 2009.05. között gyártott 2.0 TFSI motoron. A gyártó szerint az állandó hűtőfolyadék-veszteséget egy figyelmeztető lámpa jelzi, hogy a vezető gyorsan reagálhasson és megelőzze a túlmelegedés okozta károkat. 2009 novembere óta a felhatalmazott műhelyek ingyenesen kicserélik a hűtőfolyadék csövet egy módosított alkatrészre. Ez a csere a szerviztervben a „21C5 végrehajtva” bejegyzéssel nyomon követhető.