Stellantis ebnet a Citroen e-C3 Weg für bezahlbare E-Autos
Az új Citroen e-C3 belépő szintű változata 23 300 eurós áron indul.© William Crozes/Citroen

A Stellantis csoport, amely több márkát foglal magába, számos tervezetet készített erre az évre, különös tekintettel az olcsó elektromos modellekre.

A Stellantis németországi nyolc márkából álló portfóliója az Opeltől a Maseratiig terjed. A jövőben egy kilencedik márka, a Lancia is csatlakozik hozzájuk. 2024-ben a csoport középpontjában más márkák új modelljei állnak: a Citroën új, megfizethető elektromos autója és a crossoverek új elektromos platformja.

A Stellantis a tavalyi évben körülbelül 390 000 új regisztrációt rögzített a német piacon, ami több az előző évi 372 000 darabnál. Jelentős növekedést csak a Citroën és az Alfa Romeo márkák értek el. Az ország legerősebb márkája, az Opel, 144 901 új regisztrációval az előző évi szinten maradt. A Peugeot, 3,7 százalékos növekedéssel, 46 836 darabot ért el, ami jóval a teljes piac 7,3 százalékos növekedése alatt marad.

Több eladás az új lízingcégeknek köszönhetően

A Stellantis ügyvezető igazgatója, Lars Bialkowski, az év második felében már jó úton látta a márkákat: “Miután új, márkaközi lízing- és finanszírozási társaságokat hoztunk létre, jelentős növekedést észleltünk mind a nyolc márka esetében az értékesítés terén.”

Bialkowski kiemeli az egyes piaci szegmensekben elért sikereket is. A Stellantis, például, a második legnagyobb elektromosautó-gyártó lett, az Opel Corsával pedig az év kisautó toplistáján ért el elsőséget, sőt, áprilisban Németország legkelendőbb autójaként a dobogóra is felállt. A kisteherautók és teherautók piacán is kedvezően alakultak a dolgok: az elmúlt négy hónapban regisztrált német kishaszonjárművek majdnem negyede a Stellantis-tól származott.

Az értékesítési célokat nem említik

Bialkowski nem kíván konkrét célokat megnevezni 2024-re. “A cél az, hogy tovább csökkentsük a lemaradásunkat az iparág vezetőjével szemben a teljes piacon. Az elektromos autók terén pedig meg szeretnénk őrizni legalább a második helyünket, és csökkenteni a lemaradásunkat az éllovasokkal szemben” – magyarázza.

Ebben a Citroen új e-C3 modellje játszik fontos szerepet. A kisautó 23 300 eurós árával az első lesz a maga nemében, amely 25 000 euró alatt kapható. Eddig csak korlátozott távolsági alkalmasságú és kisautók, mint a Dacia Spring, a Smart Fortwo vagy a Renault Twingo Electric voltak ebben az árkategóriában. Európa-szerte körülbelül 10 000 előrendelés van, amelyeknek valamivel kevesebb, mint a fele várhatóan Németországból érkezik.

Más márkáknak kell követniük

Az új Peugeot E-3008 vonzó fényjelekkel halad felfelé. Fotó: Peugeot

A Stellantis többi márkája is hasonlóan megfizethető modellek piacra dobására törekszik. A Fiat Panda új kiadása még az idén elindulhat, bár a pontos dátum hivatalos megerősítése még várat magára. További fontos modellek is nagy sorozatban kerülnek piacra.

A Peugeot e-3008 hamarosan piacra kerül, beleértve a hagyományos motoros hajtásokat is, amelyek a csoport új STLA közepes platformján alapulnak. Az Opel hasonló technológiát alkalmaz a Grandland testvérmodellnél. Az Alfa Romeo Milano, a Jeep Wagoneer S és a Jeep Recon elektromos terepjárók megjelenését már hivatalosan is megerősítették. A SUV offenzíva várhatóan a Peugeot 2008, a Citroen C3 Aircross és az Opel Crossland új kiadásaival bővül, amelyek a jövőben Frontera néven kerülnek piacra.

Lancia vor Comeback

Az új Lancia Ypsilon hamarosan visszatér, most újabb képet mutattak be a hátsó lámpákról. Fotó: Lancia

Ráadásul Az Anyavállalatnál Küszöbön Áll a Lancia Visszatérése

A hagyományos Lancia márka, amely a közelmúltban regionális beszállítóvá vált az olasz piacon, ahol az Ypsilon kisautó nagy népszerűségnek örvend, hamarosan visszatér. A modell új generációja tavasszal érkezik a piacra, amely az Opel Corsában is használt Stellantis architektúrára való átállással villanymotoros változatban is elérhető lesz. A Lancia az Alfa Romeo és a DS Automobiles társaságával együtt alkotja majd a csoport prémium klaszterét. “Hosszú távon szeretnénk felépíteni a Lanciát, kezdve 25 németországi helyszínnel” – jelenti be Bialkowski.

Bevezetik Az Ügynökségi Modellt

De előtte fontos lépésre kerül sor: az ügynökségi modell bevezetésére az értékesítésben. Eredetileg a prémium- és haszonjármű-márkákra való átállásnak még ebben az évben kellett volna megtörténnie, a többi gyártó pedig 2027-ig követi ezt a példát. Most azonban a teljes németországi Stellantis csoport együttesen szeretne átállni az ügynökségi modellre – 2025-ben.

A Stellantis azon a trenden áll az élén, amely más márkákat is ösztönöz Németországban. Ezzel a lépéssel a cél az online és offline értékesítés egységesítése, valamint az árak hatékonyabb szabályozása. Eddig a kereskedők saját számlára értékesítettek, de az új rendszerben már csak közvetítőként működnek a gyártó és a végfelhasználó között.

 

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://autogazette.de/unternehmen/stellantis-ebnet-mit-citroen-e-c3-weg-fuer-bezahlbare-e-autos-989421535.html