MG Cyberster: Elektro-Roadster sorgt für gute Laune
Az MG Cyberster egy stílusos tervezésű roadster. © MG

A roadster egy réstermék. Ez nem zavarja MG-t. A kínaiak most hozzák a Cyberstert. Nem csak jól néz ki, de jól vezet is.

A szél mindig zöld volt, ahogy a nap is. Most mindketten megkapják a megfelelő játszótársat. A … val MG Cyberster Most először emeli fel szűk tetejét egy elektromos roadster. 100. születésnapjára az MG visszatér a gyökereihez.

Az Oxfordban „Morris Garages” néven alapított autógyártó legendás MG A, MG B és MG Midget roadstereivel egykor a brit roadster kultúra motorja volt. Kínában a védjegyjogok jelenleg a SAIC Motor Corporation tulajdonában vannak.

Csak alacsony eladási adatok a roadstereknél

Annál megdöbbentőbb, hogy a kínaiak, akik valójában a nagy zsákmányra koncentrálnak, belépnek erre a résre. A neo-roadster rövid virágkora után, amelyet a Mazda MX-5, Mercedes SLK vagy Audi TT, ez az autótípus most ismét fajvédelem alatt áll. Az egységek száma régóta a homeopátiás tartományba esik. Az elektromos meghajtással való párosítás talán új hátszelet biztosíthat.

A Cybersternek – a cyber és roadster szóból keletkezett szó – nem sok köze van a hatvanas évek klasszikus kétüléses autóinak visszafogottabb természetéhez. 4,53 méteres hosszával és 1,91 méteres szélességével a China-MG távol áll kényes őseitől. A Josef Kaban vezette tervezőcsapat, aki korábban az Audi, a Skoda, a VW és a BMW alkalmazottja volt, olyan sportautót hozott létre, amely megfordítja a fejeket.

Kétüléses a modern sportautók stílusában

A Cyberster egy kétüléses, a modern sportautók stílusában. Olyan előlappal, amit az olasz autódivat egyik barátjának sem kell szégyenkeznie, és szögletes, élesen kivágott hátul, felső fénysávval, amely alatt tűzpiros nyilak, mint hátsó lámpák vonzzák a tekintetet. Erőteljes diffúzor határozza meg az alsó végét. Mindez nagyon közel áll ahhoz a látványos koncepcióautóhoz, amelyet az MG 2021-ben Sanghajban mutatott be, ahol a Cyberster is legördül a SAIC futószalagjáról. Még az extravagáns, egy gombnyomásra elektromosan fellendülő ollós ajtók is valahogy bekerültek a kínai vörös ceruzarendőrséget megkerülő sorozatba.

A belső tér alig mesél anekdotáról a régi szép roadster időkből. Az érintetlen, kétszemélyes kapcsolatra szabva nem a krómkeretes analóg órákat nézzük, hanem inkább a három kijelzőből álló digitális képernyőpanelt. Nincs indítógomb; a kétüléses készen áll, ha a vezető ül. A kormány alul lapított, a középkonzolon pedig egy klímamonitort látunk, benne három nem túl elegáns kapcsolóval – az egyik az elektromos szövetsapkához, amely gyorsan, alig hét másodperc alatt behúzódik az első ülések mögötti mélyedésbe.

Két változat a kínálatban

Az MG kétféle változatban kínálja Windsbrautját, amelyek a hatvanas évek rokonait unalmas ingatlanokká redukálják. Már az elején lendületet ad a viharban próbára tett embereknek. Ezután egy 340 lóerős villanymotor hajtja a hátsó tengelyt. A 475 newtonméteres nyomaték megfeszíti az izmokat, és 5,2 másodperc alatt gyorsítja a roadstert 100 km/órás sebességre.

Ha mélyebbre szeretne nézni a tájfun szemébe, válassza a négykerék-meghajtást. Kettős motorral, azaz minden tengelyen egy-egy motorral, ez a haladó felhasználóknak szánt turbó hajszárító rendszerteljesítménye 510 LE, és 725 newtonmétert nyom az aszfaltba. A Boxster vagy a 911 vezetőinek melegen kell öltözniük ahhoz, hogy követhessék a Cyberstert – legalábbis az első néhány méteren. A bámulatos rakétaindítás 100 km/h-ra 3,2 másodpercet vesz igénybe. Kétséges lenne meggyőző értékelést adni ennek a viharnak a teljesítményéről.

Súlya két tonna

A sirályszárnyas ajtók feltűnést keltenek az MG Cybersteren. Fotó: MG

Az első tesztvezetéseink egy versenypályán csak néhány percig tartottak. Marad az, hogy a Cybersternek – persze – bőven van ereje, nagyrészt tárcsabarát felfüggesztése van, de minden, csak nem könnyű lábú testvér. Több mint két tonnával több mint kétszer annyit nyom, mint egy 60-as évekbeli MG B. Az alvázban található nehéz, 77 kWh-s akkumulátor természetesen ellentmond minden old-school roadster ötletének és tisztasági követelményeinek. Bár az MG igyekszik a lehető legjobban elrejteni súlyproblémáját, a plusz kilók minden gyors kanyarban érezhetőek.

Az MG az elektromos hatótávolságot 580 kilométerben határozza meg, a kishaszonjárművek kínai tesztciklusa szerint mérve. Jelenleg nem állnak rendelkezésre megbízható értékek, és nincsenek végleges árak sem. Amikor arany őszünkben a Cyberster nyitja a tetejét, és életbe lép a kínai importra kivetett büntetőadó, a belépőverzió Trophy aligha kerül 65 ezer euró alá, a GT csúcsverzió pedig már nagyon közel lesz a 70 ezer eurós határhoz. A nap és a szél ingyenes. (SP-X)

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://autogazette.de/fahrberichte/mg/cyberster/mg-cyberster-elektro-roadster-sorgt-fuer-gute-laune-989424336.html