Autóválasztó

tesztek

Volvo V40 Cross Country D2 teszt

2013. május 30.  |  Lénárt Attila
Volvo V40 Cross Country D2 teszt
A Volvo V40 Cross Country nagyon férfias játékszer. Az idén piacra dobott sportos, gy?rhet? modell ugyanis sem nem szabadid?-autó, sem nem kombi, és még csak nem is sportautó. Viszont mindhárom jellemz?ib?l található benne némi étvágygerjeszt?.

hirdetés

Kicsit nehéz rájönni, valójában kinek is szánja a Volvo a V40 Cross Countryt. De az egészen biztos, hogy csak kevés hölgyvásárlóban reménykedhetnek – a kissé megemelt szabadmagasságú, bikaer?s hajtóm?vel ellátott sportos kombi ugyanis a végletekig macsós. A biztonságra mindig is nagyon sokat adó márka XC modelljei remekül helytálltak a piacon, a Cross Country viszont határozottan nem XC. Ez már els? pillantásra is felt?nik: dizájnja eltér a letisztult, praktikumra utazó skandináv irányvonaltól. Lendületes dinamikus ívek jellemzik, az orr-rész kialakítása pedig olyan agresszív, mintha csak valami amerikai dizájnm?helyben dobták volna össze – kifejezetten egy show kedvéért.


Kifejezetten látványos a frontrész

Fény és árnyék
A szemet kápráztató küls?t igazán rafinált apróságokkal sikerült összehozni. A karosszéria oldalán alul domborodó lemezek merészen felhajló ívben közelednek a lefelé görbül? farrészhez, amit?l a modell elképeszt? dinamizmust sugall. Az alváztól oldalt felfelé görbül?, krómozott díszlemezek viszont kifejezetten er?teljes, terepjárós megjelenést kölcsönöznek a Cross Countrynak. Ami viszont senkit ne csapjon be: ez a modell alapesetben els?kerék-hajtással fut. A bels? megjelenés viszont nagyon is volvós: letisztult formák, igényes anyagok – itt-ott egy kis meglepetéssel. A kiemelt középkonzol mögötti üres tárolótér például imádnivaló, hiszen így a leghanyagabb sof?r járm?ve sem néz ki kupisnak, mégis kéznél marad a napszemüveg, vagy a mobil.


Jelent?sen megemelték az autót

A dizájn ára
Az els? kellemetlen meglepetés akkor éri az embert, amikor el akarja helyezni motyóját a csomagtartóban. Az ugyanis a V40 Cross Country méreteihez képest szinte jelképesnek nevezhet?. És ezen még a duplafedel? megoldás sem segít sokat. A n?i vásárlók vélhet?en itt pártolnak el, hiszen ide nemhogy egy nagyobb méret? babakocsit, de még egy nagyobb plázázás végeredményeként keletkez? szatyorhegyet is csak üggyel-bajjal lehet elhelyezni. Ez a sz?kösség azonban egyáltalán nem jelentkezik a bels? térben, ahol mind az els?, mind a hátsó üléseken kényelmesen helyet foglalhat olyan feln?tt férfi is, aki nem zsokék magasságával rendelkezik.


Körben terepjárós burkolatokat kapott

Talajra kényszerített repül?
Az általunk tesztelt Cross Country-ban dohogó D2-es hajtóm? kiváló választás a modellhez. Mert – bár gondolhatnánk, hogy a külsejéhez legalább egy kétliteres motor passzolna – az 1,6 literes gázolajos er?forrás igencsak lendületesen hajtja el?re az autót. A 115 lóer?s teljesítmény ugyan nem repít „220 felett”, hiszen a végsebességet a gyári adatok 185 kilométer/órában határozzák meg, a már 1750-es fordulattól elérhet? 270 newtonméteres nyomatéknak köszönhet?en a sportos élmény nem sokat csorbul. Ebben persze nagy szerepet játszik az is, hogy a robosztus küls? ellenére a modell súlya épphogy csak meghaladja az 1300 kilót. Ráadásul az eredeti V40-hez képest 4 centiméterrel megemelt hasmagasság miatt a rugóutak megn?ttek, így a Cross Country akkor sem veri magát össze-vissza a hazai kátyútengerben, ha közben azért masszívan beleteszi magát egy-egy nagyív? kanyarba.


Megfelel? a helykínálat, de a csomagtér kicsi

Kipárnázott villám
Persze a lendület és a kényelem mellett a Volvo nem feledkezett meg a biztonságról sem. S?t: az általunk tesztelt modell két olyan újdonságot is tartalmazott, amely életet menthet. Az el?ttünk felbukkanó „akadályokat” észlel?, és azokra gyorsan reagáló City Safe rendszerrel szinte lehetetlen elgázolni valakit – de ha ez mégis sikerülne, akkor még mindig ott a gyalogoslégzsák. Az el?bbi technológia ugyanis leállítja (persze kuplungolás nélkül, a motort lefullasztva) az autót, ha elé kerül valami. A ma már kötelez? gyalogosvédelem megteremtése érdekében pedig, ha mégis egy járókel? kerülne a kocsi elejére, akkor a motorháztet? megemelkedik, majd m?ködésbe lép a légzsák – beborítva a szélvéd?t és a motortér végét. El?bbi azért fontos, mert a hajtóm? masszív anyagaihoz képest lágy lemez tompítja az ütközés energiáját, s miel?tt az emberi test elérné a keményebb részeket, megfogja becsapódását az elnyíló légzsák. Mindent az emberért!


Digitális is lehet a m?szeregység

Sokért keveset
A V40 Cross Countryba szerelt start-stop elektronikának köszönhet?en kifejezetten gazdaságosan üzemeltethet? az autó. Jövedéki adókülönbség ide vagy oda, ez a járm? nem igényel vaskos bukszát, hiszen a gyári adatok között leírt 3,8 literes átlagfogyasztásnál tényleg alig valamivel több gázolaj elpöfögtetése árán elmegy országúton, városban egyaránt. Persze ennek a sok jónak azért az els? beruházásnál megkérik az árát. A V40 Cross Country D2 alapára 6 millió 850 ezer forint, a tesztautó a belepakolt extrákkal megüti a 10 milliót, egészen pontosan 350 ezerrel megy nyolcnullás határ fölé. Ami azért nem kevés, ha egy férfias játékszerr?l beszélünk.


M?szaki adatok: Volvo V40 Cross Country D2

Motor: négyhengeres, turbódízel Henger?rtartalom: 1560 cm3 Teljesítmény: 115 LE 3600/min Nyomaték: 270 Nm 1750-2500/min Hajtás: els?kerékhajtás Sebességváltó: hatfokozatú manuális

Hossz/szél./mag.: 4370/1802/1470 mm Tengelytáv: 2646 mm Nyomtáv: 1552/1540 mm Saját/össztömeg: 1283/1920 kg Csomagtartó: 335/1032 l Üzemanyagtartály: 52 l Gumiabroncs: 205/60 R16

Végsebesség: 185 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11,9 s Gyári fogyasztás város 4,1 l/100 km, országút 3,6 l/100 km, átlag 3,8 l/100 km CO2-kibocsátás: 99 g/km Tesztfogyasztás: (város) 4,7 l/100 km Garancia 2 év, km-korlát nélkül Alapár: 6 850 000 Ft A tesztelt modell ára: 10 350 000 Ft

TETSZETT rengeteg biztonsági extra, dögös, sportos küls?, ergonomikus vezet?i munkatér
NEM TETSZETT sz?k helykínálat hátul, kis csomagtér, rázós, kemény futóm?


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További tesztek


Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
2013-08-24 | Sose vegyünk használt taxit! – tartja az alapigazság, hiszen azokban sok a kilométer, és f?leg városban használták ?ket. De mi a helyzet az egykori rend?rautókkal? Az ember azt hinné, azok is a kerülend?k, hiszen szolgálati idejük alatt ütötték-vágták ?ket. Vizsgáljuk meg, milyen állapotban van egy volt rend?rautó! tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Volvo V40 Cross Country D2 teszt Volvo V40 Cross Country D2 teszt Volvo V40 Cross Country D2 teszt Volvo V40 Cross Country D2 teszt Volvo V40 Cross Country D2 teszt Volvo V40 Cross Country D2 teszt Volvo V40 Cross Country D2 teszt Volvo V40 Cross Country D2 teszt

További információ
Volvo V40 R-Design és Cross Country: két új változat
Volvo V40 R-Design és Cross Country: két új változat Két új változatot mutatott be a V40 alapján a Volvo. Az R-Design nem csak sportosabban néz ki, hanem úgy is viselkedik, míg a Cross Country akár összkerékhajtású is lehet.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Dacia Logan
Dacia
Logan

2005-
Citroën Berlingo
Citroën
Berlingo

2002-2011
Fiat Bravo
Fiat
Bravo

2007-
Citroën Nemo
Citroën
Nemo

2008-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Volvo V50 1.6 D MOMENTUM
Volvo V50 1.6 D MOMENTUM
1560 cm3, Dízel, 2005
1 990 000 Ft
Volvo V50 R DESIGN Mo-i!
Volvo V50 R DESIGN Mo-i!
1596 cm3, Benzin, 2011
4 490 000 Ft
Volvo S60 2.4 D SPORT EDITION mo-i 1. tul.
Volvo S60 2.4 D SPORT EDITION mo-i 1. tul.
2401 cm3, Dízel, 2008
3 190 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés