Autóválasztó

hírek

Leleplezte a Jaguar az új XF-et

2007. augusztus 31.  |  Autóválasztó
Leleplezte a Jaguar az új XF-et
Az új Jaguar XF, az S-Type luxuslimuzin utódja négy er?forrással és az eddigieknél sokkal dinamikusabb formatervvel próbálja meg rendberakni a Jaguar aggasztó anyagi helyzetét.

hirdetés

A nyilvánosság számára az idei év egyik legjobban várt újdonságát, a Jaguarnak pedig egy új korszak kezdetét jelentheti a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütáló XF, amely a korosodó S-Type utódjaként azt a feladatot kapja, hogy helyreállítsa a patinás márka hírnevét és új vásárlókat megnyerve profitot termeljen a vállalatnak. A britek nem is vették félvállról a generációváltást, az XF ugyanis szinte semmiben nem hasonlít el?djére, ennek leglátványosabb jele pedig az eleganciát és a sportosságot tökéletesen elegyít? formaterv. A szériagyártású modell a C-XF tanulmány után már nem okoz meglepetést, egyes designelemek ugyanakkor alkalmazkodtak a nagy sorozat támasztotta követelményekhez, a (LED-ekkel körvonalazott) fényszórókat pedig érdekes módon teljesen átszabták, ami els? pillantásra kicsit szokatlan orrkialakítást eredményez. Az utastér is modernebb lett, a gyár bátrabban alkalmaz benne fémeket, de természetesen b?rt és fát is nagy mennyiségben találunk, ami garantálja a megszokott kellemes hangulatot, míg a helykínálat a 2909 mm-es tengelytávnak köszönhet?en elöl-hátul nagyvonalú. A csomagtér alapesetben 540 literes, az üléstámlák ledöntésével pedig további 420 literhez férhetünk hozzá. Szokás szerint az utasok a legnagyobb kényelemben utazhatnak, és olyan extrák szolgálják ?ket, mint a 14 hangszórós prémium Bowers & Wilkins audio-rendszer, a különböz? funkciók hangvezérlése, a nagykapacitású klímaberendezés (aminek szell?z? rostélyai álló motor mellett nem láthatók), a 16 irányban állítható elektromos els? ülések, melyeket nem csak f?teni, de szell?ztetni is lehet, valamint az analóg és digitális TV-adások megjelenítésére és navigációra is használható központi kijelz?.

A sof?rt sem hagyja magára az autó, rengeteg elektronikus berendezés segíti a biztonságosabb vezetésben. Az XF-ben elérhet?vé vált a radaros holttér figyel? rendszer, ami egy figyelmetlen sávváltásnál tehet jó szolgálatot, most el?ször tolatókamera is rendelhet?, valamint az adaptív tempomat is felkerült az opciós listára. Az XF-hez egy igen komplex menetstabilizálót is kifejlesztettek, amelynek új funkciója az alulkormányozottság megakadályozása, de természetesen blokkolásgátlót, féker?elosztó és vészfékasszisztenst (amely hirtelen gázelvétel esetén azonnal készenlétbe helyezi a féktárcsákat) is adnak az autóhoz. A passzív biztonságért a masszív utascella mellett els?-, oldalsó- és fejlégzsákok felel?sek, gyalogosgázolás esetén pedig az enyhén megemelked? motorháztet? próbálja csökkenteni a pórul járt személy sérüléseit. Az XF hagyományos acél vázat kapott, a karosszéria több része azonban alumíniumból és magnéziumból készült, de az autó tömege így is inkább átlagos, a szívó V8-assal szerelt változat 1749 kg-ot nyom a mérlegen. Az elöl kett?s keresztleng?karos, hátul multilink felfüggesztések precíz irányíthatóságot vetítenek el?re, míg a csúcsmodell esetében a csillapítást a Computer Adaptive Technology Suspension nev? rendszer szabályozza.

Az XF négyféle er?forrással lesz kapható, a gyengébb V8-as egy 300 lóer?s 4,2 literes benzines er?forrás (nyomatéka 411 Nm), ami 6,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, míg ennek a motornak a kompresszoros verziója már 420 lóer?re képes (nyomatéka 560 Nm), ami 5,4 másodperces gyorsuláshoz elegend? (ezt SV8-ként jelölik, vagyis egy még er?sebb R-variánsra is számíthatunk a jöv?ben). Szolidabb igyények kielégítésére a 3 literes V6-ost állítják csatasorba (teljesítménye 240 lóer?, nyomatéka 293 Nm), a takarékos üzemeltetést szem el?tt tartóknak pedig a 2,7 literes öngyulladós lesz a megfelel? választás, ami szintén nem lebecsülend? 210 lóer?re és 435 Nm-re képes. Mindegyik változathoz hatfokozatú automataváltót kapcsolnak, a hagyományos váltókar helyett viszont egy forgó kapcsolót kapunk, a teljesen automata üzemmód mellett pedig a kormány mögött elhelyezett fülekkel is lehet fokozatok között lépkedni.

Az árak 33,900 fonttól indulnak, ami az S-type árához képest legalább 1,7 millió forintos emelkedést jelent. A szakadék a régi és az új modell ára között tovább n?, ha a csúcsverziókat hasonlítgatjuk, a különbség ugyanis 9800 fontot (kb. 3,7 millió forint) tesz ki. A magyar árakkal számolva tehát hozzávet?legesen 12,4 és 26,5 millió közötti áron vásárolhatjuk majd meg a Jaguar XF-et.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További hírek


Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Leleplezte a Jaguar az új XF-et Leleplezte a Jaguar az új XF-et Leleplezte a Jaguar az új XF-et Leleplezte a Jaguar az új XF-et Leleplezte a Jaguar az új XF-et Leleplezte a Jaguar az új XF-et Leleplezte a Jaguar az új XF-et

Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Fiat Bravo
Fiat
Bravo

2007-
Audi A3
Audi
A3

2003-2012
Fiat Panda
Fiat
Panda

2003-2012
Ford Focus
Ford
Focus

2004-2011

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Fiat Linea 1.3 Multijet Easy Egyedi kedvezményes
Fiat Linea 1.3 Multijet Easy Egyedi kedvezményes
1248 cm3, Dízel, 2013
3 190 000 Ft
Volkswagen Passat CC 2.0 CR TDi BMT mo-i
Volkswagen Passat CC 2.0 CR TDi BMT mo-i
1968 cm3, Dízel, 2011
6 590 000 Ft
Fiat 500 L 1.4 16V Lounge
Fiat 500 L 1.4 16V Lounge
1368 cm3, Benzin, 2012
4 949 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2019
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés